Hei dere!


Idag har jeg gleden av å få gjesteblogge for dere! Jeg skal komme tilbake med et eget innlegg som presenterer litt mer om meg, men kort fortalt heter jeg Hanna og er en aktiv, trenings- og turglad jente! Det er superkult å få lov til å blogge for dere her i Sportyspice sin nettbutikk og jeg gleder meg til å gi dere masse inspirasjon, bilder, motivasjonstips og treningstips!

Januar måned er over, og vi er allerede godt ute i februar! Håper dere har hatt en fin og ikke minst en sporty start på det nye året! Det er sikkert en del av dere som har satt dere aktive nyttårsforsetter, slik som meg? Januar er jo kjent som den store motivasjonsmåneden når det kommer til å legge om livsstil, kosthold og treningsvaner og treningssenterne er som regel proppfulle de første ukene. Likevel kan mange oppleve at man går litt hardt ut, at tidsklemma tar en eller at det kan være vanskelig å prioritere slik at man faktisk får tid til nettopp fysisk aktivitet. Det kan være kjipt å kjenne på følelsen av at ting ikke ble helt som en så for seg og mange tenker da at det er like greit å vente til på en ny ¨mulighet for omstilling¨.

En viktig ting å ta til ettertanke er at en mulighet for omstilling eller en ny start ikke behøver å være et årsskifte! Hva en har tid til og hvordan man ønsker å legge opp aktivitet og trening er opp til en selv, men mitt tips er å tenke på hver uke som en ny start! Legg frem treningstøyet på søndag kveld så du slipper å tenke så mye når mandagen kommer! Kanskje har du bestilt deg nytt treningstøy fra Sportyspice for å legge inn det ekstra motivasjonsgiret – BRA! Dersom ting ikke går helt som planlagt, prøver du igjen! Det er helt greit at ting ikke alltid går etter planen og sånn er det for de fleste av oss, men ikke tenk at resten av måneden går i dass fordi du mistet én økt. Mange kan også motiveres av å tenke ny start fra dag til dag, mens andre liker for eksempel annen hver uke. Husk dessuten på at det finnes uendelig mange former for trening og fysisk aktivitet! Dersom dørstokkmila til treningssenteret blir så lang at det virker helt uoverkommelig kan du snøre på deg turskoene og gå rett ut utgangsdøren i stedet. Gå deg en tur og få frisk luft, så har du jammen meg fått en fin økt likevel! All aktivitet teller og all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet!

Følg meg på instagram for flere bilder: @hannagjerholm

For deg som har satt deg kostholdsmål vil du helt sikkert oppleve dager der ting ikke går helt etter planen. Jeg sier ikke dette for å demotivere deg, men for å skape forståelse rundt at vi alle har slike dager og at dette er noe vi kan være forberedt på! Jeg for eksempel? JA, jeg blir skikkelig fysen i perioder og JA, jeg spiser i blant til jeg får vondt i magen! Fortvil ikke om du overspiser en dag eller tar deg en kjeks for mye, for det er ikke slik at dette ødelegger opplegget du har satt deg! Det er ikke uten grunn at man anbefaler å uansett ha en dag eller to i uken der du spiser ekstra godt. Det handler om balanse og det er godt for både kroppen og psyken. Dersom du likevel føler at uhellet er ute og din indre kritiker titter frem, har jeg en fin visualisering du kan benytte for å skyve denne kritikeren til side.

Se for deg den pene sommerkjolen du har hengende i skapet, men som du ikke kommer inn i. Se for deg buksene du så gjerne skulle brukt, men som bare ligger å støver. Har du et annet plagg du er veldig glad i, men som du for øyeblikket ikke får brukt? Vel, se det for deg. Hopp deretter noen måneder frem i tid og se deg selv bære disse plaggene. Se for deg at du går ute med den fine kjolen på og at buksen sitter som et skudd! Har du et annet mål, som å delta i fitness, gå opp i muskelmasse eller rett og slett bli flinkere til hverdagsaktivitet? Se for deg at du har nådd målet ditt og at du neste nyttårsaften kan sette deg til bords med den deilige visshet om at du har nådd de målene du satte deg! Om du ikke har nådd det nøyaktige tallet på vekta, så kan du være greit tilfreds med at du gjorde så godt du kunne! Har du gjort så godt du kan er det ALLTID bra nok!! 

Poenget med denne visualiseringen er at den skal skape et positivt tankesett samtidig som at den motiverer deg til å fortsette. Dersom du føler at ting ikke alltid går på skinner, så tenk heller at det er greit, men at du skal fortsette videre å gjøre så godt du kan! Ikke gi deg, for dette klarer du! Husk: Man angrer aldri på fysisk aktivitet eller en treningsøkt!

Med dette så ønsker jeg deg en kjempefin uke! Jeg for min del er en av dem som tenker at ny uke er en ny start og du har et helt blankt kapittel du kan begynne å skrive selv! Du kan påvirke hva som skal stå skrevet i historien om deg!

 

Ha en sporty dag! 

0
    0
    Din handlekurv
    Handlekurven er tomTilbake til butikk